понеделник, 13 октомври 2014 г.

Chasing ice, домашните и други хора

Онзи ден реших да посетя единствения филм който ме заинтригува в програмата на Горичка филм фест 2014. Не че съм претенциозен, но предпочитам в трите пъти годишно, когато ходя на кино да гледам нещо което наистина мога да осмисля, разбера и ми е интересно.
Откъм кинематография филма е наистина впечатляващ. Джеймс Балог е пълен изрод, голям фотограф /според моите разбирания/ и отдаден човек. Отдаден на идеите си. А след малко проучване се оказва че той е реализирал редица фотографски проекти и ентусиазмът при реализирането им далеч не отстъпва на ентусиазма който показва и във Chasing Ice. За първи път успях да видя мащаба на ледените отломки в прибоя които съм виждал на снимки. Оказва се, че онова което съм смятал за малки парчета син лед, са всъщност ледени блокове с размера на тенис маси и автомобили.

Филма е посветен на проучването на последиците от глобалното затопляне, визуализирани с помощта на тайм лапс снимки от много на брой камери разположени в различни зони. Тези камери заснемат процесите по отдръпване на ледниците за период от около 5 до 7 години. Камерите са разположени в Гренландия, Аляска, Исландия и Монтана. Промените са наистина колосални.
 След прожекцията имаше кратка беседа-монолог. Все си мисля че след подобни филми някой, може би, би искал да зададе някой и друг въпрос. Мисля си още, че трябва да си "напишеш домашното" ако искаш да коментираш след нещо подобно. Че трябва да си уверен, че разбираш това което си предложил на хората, като част от програма на филмов фестивал. Да си на достатъчно високо ниво да позволиш да ти зададат някой и друг въпрос. Да изложиш логично информацията с която разполагаш и да онагледиш глобалните промени с локални материали и проучвания.
Предполагам че съм прекалено взискателен и не разбирам хората които са "заслепени" от участието си в представянето на подобни глобално значими проблеми и промени. Сигурно е достатъчно просто да участваш като, консултант, организатор, коорганизатор, помощен персонал, staff, фотограф или каквото и да е, за да си капацитет по тези въпроси. Аз за това не участвам сигурно..........

Ето и трейлър към филмчето